Menu

     На кафедрі хімічних технології харчових добавок та косметичних засобів 25 листопада відбулися 2 майстер-класи під назвою «Хімія — світ запахів, що можна з’їсти». Нічого дивного, назва відображає бажання авторів ідеї –  студентів хіміків-технологів, внести певну інтригу, викликати подив, а головне, зацікавленість у тому, що ж там має відбутися. Наші студенти блискуче довели учням школи Малої академії наук майже місяць тому, що хімія дуже цікава та варта більшого, ніж тільки предмет у школі. Студенти хіміки-технологи вирішили закріпити успіх та під керівництвом досвідчених викладачів кафедри — асистента Ніни Райчук, доцентів Олени Подобій, Галини Білої, а також завідувача кафедри Георгія Сокольського влаштувати майстер-клас для наших гостей. Треба визнати, що реалізація задуму виявилася успішною. Наші студенти блискуче виступили із презентацією своєї спеціальності, яку вони здобувають на кафедрі. Захід був насичений різноманітними подіями, дослідами, конкурсами та призами.

     Заходи Дня відкритих дверей розпочалися досить рано, що дозволило провести два майстер-класи, до та після офіційних заходів у актовій залі. Такий темп вдалося витримати завдяки чудовій підготовці і прекрасними комунікаційними здібностями Наталії Шовкун (ХТ-4-5), ведучої майстер-класів, що відбулися у хімічній лабораторії. За сценарієм майстер-клас був поділений на три частини в розрізі майбутньої спеціальності наших студентів-хіміків, адже усе починається із хімії, яка є базою для застосування у харчових добавках та косметичних засобах.

     Наталія Шовкун (ХТ-4-5) як ведуча майстер-класу різноманітними цікавинками підтримувала увагу слухачів, а неочікувані запитання, вправи, активності ще більше приваблювали наших гостей. Призначенням першої частини заходу було також показати красоту хімії та хімічні дива. Ольга Чугай та Анастасія Терещенко (ХТ-3-6) майстерно продемонстрували  «золотий дощ» у колбі. Поки знавці географії сперечалися чи є діючі вулкани на Україні, справжнє виверження «хімічного вулкану» відбулося на очах публіки. Потім були досліди «хімічний світлофор», «фараонові змії» (Євгенія Лещєнко, ХТ-4-5, Олена Савицька, ХТ-3-6). Інтерес присутніх підтримала Юлія Шпильовська, яка продемонструвала «штучну кров» з ферум(ІІІ) роданіду. Разом із добровольцями серед учасників вони влаштували жартівливу сценку-демонстрацію з акторського мистецтва. Ось як може використовуватися хімія! Розваги супроводжувала активна дискусія та пояснення хімічної природи демонстрацій. А наприкінці зустрічі бажаючі індивідуально поглиблювали свої знання у хімії координаційних сполук, виготовленні берлінської лазурі, турнбулевої сині, проводили  досліди з редокс реакціями під керівництвом Георгія Сокольського.

     Наші гості дуже активно реагували на запитання, і досить швидко розв’язали завдання щодо коефіцієнтів в рівнянні реакцій виверження хімічного вулкану з амоній біхромату, опадів «золотого дощу». Хтось з наших гостей продемонстрував активну життєву позицію щодо харчових добавок, хтось — глибокі знання хімії, а дівчата дуже відповідально поставилися до частини, присвяченої косметичній хімії.

     Після Майстер класу вдалося взяти інтерв'ю у Наталії Шовкун:


Чому майстер-клас так сподобався дітям?
     "Насправді, давно хотіла поділитися любов»ю до справи, якою займаюся. Адже проблема в тому, що деякі абітурієнти навіть не знають про нашу спеціальність : в головах обмежене коло професій накшталт економістів, юристів. Тому завданням цього дня було направити хімічні задатки в правильне русло.  Сподіваюся, мені вдалося розвіяти стереотип про складність хімії, адже вона неймовірно цікава!"

Що потрібно для розвитку в даному руслі, грунтовні хімічні знання чи велике бажання пізнати світ?

    "Думаю, що певні знання в хімії обов»язкові, на базі яких, дякуючи викладачам нашої кафедри можливо розвинути потенціал у знаннях харчових добавок, різноманітті косметичних засобів, адже за здоровим харчуванням і натуральністю – майбутнє."

Як діти сприйняли слова про можливість створення бізнесу?

     "У багатьох загорілися очі, адже це супер-можливість. Насправді, приємно було почути від хлопця, який запевняв, що він уже визначився із майбутньою професією – економіста, слова про те, що він побачив перспективу і в хімічній сфері."

А чи були такі абітурієнти, які вже точно визначилися із фахом?

     "Так, на початку майстер-класу я ставила питання на рахунок того що для кожного з учасників хімія, аби зрозуміти «хто чим дихає». Дехто відразу говорив, що хімія – не лише формули, але й харчові добавки. По закінченню зустрічі ми поспілкувалися з цим хлопцем (Максим) і він зізнався, що 100% визначився, що хоче присвятити своє життя безпечності харчових продуктів – додавати лише корисні добавки, які не перетворять їжу на отруту.

     Ще одна дівчина (Таїсія) пообіцяла поборотися із ріднею, щоб вони дали можливість обирати майбутню професію самій.

     Рада, що нам вдалося надихнути молодь на боротьбу за знання. Проте, ми, як випускники, також отримали задоволення від того, що нам вдалося відкрити двері в цікавий світ хімічної технології харч.добавок і космет.засобів."

     Мельник Марія (ХТ-4-5) одержала грушеву есенцію як результат реакції естерифікації з утворенням ізоамілацетату. А тим часом, наші гості обговорювали власне ставлення до косметичних засобів з Наталією Шовкун. Потім була демонстрація власноруч виготовлених студентами зразків, що викликала загальне захоплення (Юлія Шпильовська, ХТ-4-5). Жвавий інтерес викликала інформація про “hand made” косметику та можливості створення власного косметичного бізнесу. Юлія поцікавилася в слухачів, що таке рН, яке значення рН нашої шкіри, а Роман Максименко (ХТ-4-5) пояснив що це таке на прикладі червоної капусти. Доречи, кислотно-основний антоціановий індикатор на основі її водної витяжки є дуже барвистим.      

     Всі учасники активно змагалися та довели, що кожен з них є достойним  вручення сертифікату, що засвідчував засвоєння програми заходу. Протягом години учасники не тільки пасивно спостерігали за перебігом цього дійства. Вони відповідали на питання, виконували досліди, слухали інформацію про особливості перебігу хімічних процесів у нашому організмі, та на багатьох прикладах зрозуміли, що  хімія та технологія харчових добавок та косметичних засобів — це цікаво та актуально, а хімія — це не  шкода оточуючому середовищу, а користь від численних знань, що спричинили науково-технічний прогрес людства.

 

 



Сайт університету НУХТ

Сайт факультету БТЕК

Instagram кафедри

Журнал успішності студента

Погода в Києві

Статистика

Користувачі
5
Статті
186
Перегляди статей
35293
Go to top